2011. október 27.

Semmering

Ez már egy jó ideje betervezett kirándulás volt, szállást foglaltunk előre, a programot is megbeszéltük, ezért reméltük, hogy az időjárás nem rontja el a hétvégét. A társaság nagy része csak kirándulgat, így elsősorban miattuk volt ez fontos, hiszen ők rossz időben biztosan nem rajongtak volna a szabadtéri programért. Hajnalban  indultunk, a csapat Sopronban találkozott, onnan még Reichenauig autóztunk, ott elfoglaltuk a szállásunkat.

Rövid pihenő és nézelődés után vonattal Semmering állomásig mentünk, ahonnan kényelmes tempóban, a kilátópontokon el-elidőzve  elindultunk visszafelé a Semmeringbahn Wanderweg-en. Ez a rész sok helyről olyan, mintha egy terepasztalra néznénk le, nagyon látványos, még én is elnézegettem, ahogy jönnek mennek a vonatok, hát még a rajongók :-)
Sötétedésig mentünk, de nem értünk teljesen vissza, egy megállónyit vonattal tettünk meg. Visszamentünk a szállásra, ahol meg egy kis szaunázás és vacsorázás volt lefekvés előtt.
Másnap a szavazást a Myrafälle nyerte, így a kiadós-kényelmes-beszélgetős reggeli után Muggendorfba indultunk. Nagyon látványos, sok híddal, ismertető táblával ellátott kiránduló hely ez, épp ezért elég sok a turista, de mivel ez egy nagyon könnyű kis kirándulás nem zavaró, ha néha várni kell egy kicsit. Egy kis tábla jelzi, hogy Mária Terézia egyik kedvenc kirándulóhelyén járunk. A vízesés felső végét elhagyva egy balra tartó ösvényen tovább haladtunk, elértünk egy nagy rétet, ahonnan pazar panoráma tárult elénk és ahol rengeteg mogyoróbokor volt, így hosszasan el kellett időznöm a mogyorógyűjtéssel :-) majd   felkapaszkodtunk a már nem túl messze lévő a Hausstein-kereszthez, ahol megpihentünk egy kicsit, miközben az elénk táruló látványban gyönyörködtünk.
Visszafelé még a lenti tónál egy kis ebédszünetet tartottunk, majd elköszöntünk a többiektől, mert a mi kétnapos hétvégénk véget ért, ők viszont még megtoldották egy nappal, így maradhattak még...