2010. augusztus 17.

Irán - A túra


Miután többé-kevésbé kipihenve ébredtünk, összepakoltunk, amire a túra alatt nem volt szükségünk, azt a szálláson hagyhattuk, a többit pedig zsákjainkba gyömöszöltük és felraktuk az autóra, ami felvitte helyettünk az alsó táborig. Mi pedig elindultunk a faluból kivezető forró aszfaltcsíkon. A falut magunk mögött hagyva jó tempóban mentünk az enyhén emelkedő úton, majd letértünk az aszfaltról egy föld útra, amin hamarosan elértük a regisztrációs pontot, ahol adataink megadása után tovább haladhattunk, miközben célunk már szinte karnyújtásnyi távolságra volt tőlünk. Egy jó nagy karnyújtásnyira :-)
Kb. 12 km és 500 m szint leküzdése után kora délután elértük az alsó tábort, felállítottuk sátrainkat, pihenéssel, beszélgetéssel töltöttük a délután, majd a "konyhában" mindenki elkészítette a vacsoráját.
Egy kis játék után időben lefeküdtünk. Én teljesen jól éreztem magam, de voltak olyanok, akinek már itt (3.300 m) fájt a fejük.
Az éjszaka nem volt igazán nyugodt, kutyák ugattak, birkák bégettek, kolompjaik szóltak, szóval úgy éreztem, hogy nem sokat sikerült aludnom. 
Reggel lebontottuk a sátrakat, megreggeliztünk, összepakoltunk és elindultunk a felső táborba. 
Egy jó ideig együtt haladt a csapat, beszélgettünk, fotóztunk, de nem szeretem, amikor sűrűn meg kell állni, vagy amikor az előttem haladó csak úgy megáll az ösvény közepén, amikor nem is számítok rá - ez nagyon fárasztó. Végül az utolsó néhány kilométeren Zsanettel jó tempóban, gyakori megállás nélkül a többieket hátrahagyva haladtunk. Elértük az első hófoltot, pihentünk egy kicsit, de aztán mentünk is tovább. Hamarosan megérkeztünk a felső táborhoz, ahol egy nagy kőháznál - az új menedékház előtt megvártuk a többieket. 

Sajnos a házban iszonyatos gázolaj szag volt, amit én nagyon nem bírok, ezért úgy döntöttem, hogy régi, nagyon lepattant menedékházban töltöm inkább a következő két éjszakát, végül nem egyedül voltam, összesen négyen szavaztunk emellett. Ezen a napon 11 km-t és 1.000 méter szintet tettünk meg, jól esett a pihenés, amivel a délutánt töltöttük, éjszaka itt csak a nagyon erős szél zúgása volt zavaró.
Még sötétben keltünk és indultunk el a csúcs felé. Először törmelékes ösvényen, majd sziklásabb szakaszon, aztán több helyen csúszós, havas szakaszon haladtunk. Sokszor nem lehetett kivenni, hogy merre is halad az ösvény, jelzések nagyon ritkán voltak, a süppedős törmeléken való haladás pedig sok energiát kivett belőlünk. Nagy kűzdelmek árán, de feljutottunk, igaz, nem egészen a tetejére, mert a szél pont felénk fújta a kénes gőzöket és nem lehetett tovább haladni, már így is elég büdös volt, de feljutottunk. 11 km-t, 1370 m szintet tettünk meg nagyon nemszeretem talajviszonyok között, de feljutottunk. Feljutottam. 

Eddigi életem 2. legmagasabb pontjára. Miután elkészültek a csúcsfotók és elfogytak a csúcscsokik mindenki a maga tempójában indult vissza a felső táborba. Lefelé sem volt jobb az út, de legalább már nem felfelé kellett menni. 
Miután visszaértünk megvacsoráztunk és hamar lefeküdtünk, mindenki fáradt volt, nem sokáig beszélgettünk. 
A túra harmadik napján már csak lefelé kellett menni, az alsó tábor érintésével, ahol megvártuk egymást, mindenki a maga tempójában halad egészen vissza a faluba. 

Ezt szakaszt is Zsanettel azonos tempóban nyomtuk, beszélgettünk és jó tempóban haladtunk. Amikor elértük az aszfaltot stoppoltunk, egy nagy homokszállító teherautó vett fel minket :-) Ha akartuk volna egészen Teheránig elvittek volna minket, annyira tetszett a sofőrnek és a társának Zsanett rövid haja és az én világos szemem :-) folyamatosan beszéltek hozzánk, de persze egy kukkot sem tudtak angolul de ők is jókat nevettek és persze mi is ;-) A faluba érve megköszöntük kedvességüket, és elköszöntünk. Innen már csak pár száz méterre volt a szállásunk, ahol végre lezuhanyoztunk, átöltöztünk. Este sétáltunk egyet a faluban, benéztünk a pékhez, ismét ettünk egy dizit, megünnepeltük a sikeres túrát.