2010. február 10.

Kitörés 25

Végre nem kellett korán kelni ;-) Komótosan összekészültem, leraktam az autómat anyáméknál és felsétáltam a várba. Fél 6 előtt 10 perccel már ott voltam a rajtnál, nemcsak én, hanem sokan mások. Már hosszú sorokban álltak az indulók. Volt egy kis kavarodás is, mert a sor végén nem lehetett tudni, hogy az a sor éppen milyen távért áll, így amikor már a sor felénél tartottunk kiderült, hogy ez nem a mi sorunk. Megkerestük a 25 km-esét, átálltunk, az sem haladt gyorsabban... Így volt idő egy kicsit nézelődni: kevés ismerős arc volt, viszont annál több árpádsávos és nagymagyaroszágos ilyen olyan kellék, katonai ruházat és rendőr is akadt néhány a közelben. Rendőrökkel még a túra városi szakaszain is gyakran találkoztunk...
17:50-kor végre elindultunk, a Csaba utca sarkán még vizet vettünk és indultunk tovább. Eset valami izé, és már sötét is volt. Hamar átvágtunk a Városmajoron és nekivágtunk az első emelkedőnek. Sokás szerint az első pontig cihelődés és sétálás volt :-), de azért sikerült eljutnunk a Széchenyi-emlékműig, ahol meg se álltunk, mentünk tovább, hátha sikerül egy kicsit kikeveredni a tömegből. A Normafa könyékén szakadt a hó, sötét volt és nagyon fújt a szél. A Csacsi-réten lévő EP-nél egy kisebb sorállást követően kaptunk meg bélyegzőnket, de utána meg is céloztuk a János-hegyet. Nem hosszú ez a szakasz, mégis úgy tűnt, hogy nagyon sokára értük el a 3. EP-t. Ahol csoki és jelmezes katonák vártak minket. Az Erzsébet kilátónál kicsit várnom kellett, mert egy félreértés miatt egymásra vártunk, pedig nem kellett volna :-) sértődés, majd rohánás következett :-) Havas téli éjszakán nehéz a túrázó lány helyzete, ha megfelelő bokrot keres, egész Szépjuhásznéig kerestem :-) 
Kaán Károly kilátó viszonylag könnyen adta magát, idővel jól álltunk, de azért sietni akartam, hogy minél előbb hazaérjek a másnapi korán kelés előtt. 
Aztán egyszercsak a Határ-nyeregnél találjuk magunkat :-) sokan gyötrődnek előttünk felfelé, én viszonylag jól haladtam, könnyebb volt, mint eső után csúszósan sárosan. Elől egy srác megállás nélkül noszogatta a társait, hogy ne álljanak meg, menjenek tovább, megtudják csinálni, stb... én szépen mindenkit leelőztem, őt is :-) Az Újlaki-hegynél kellett volna lennie a következő EP-nek, de nem volt senki, kezdtem aggódni már, amikor végre meglettek. Onnan pedig már csak pár lépés volt a cél. Ahol nehézkesen, de megkaptuk az oklevelet, kitűzőt pecsetéket...
Kocsiba ültünk és elindultunk volna haza, de a hóesés miatt nem ment az olyan könnyen. Két srác megkérdezte, hogy levinnénk-e őket, persze hogy, de cserébe ki kellett tolni a kocsit a hóból ;-)



Szint: 1.042 m
Táv: 23,111 km
Szintidő: 8 óra

/2010.02.06./