2009. július 1.

Gémes 30/20

Hűvős, szeles, esős időt jósoltak, úgy gondoltam megyek, aztán, hogy mégsem, de végül felébredtem időben és mentem. A vasútállomáson volt a regisztráció, ahol részletes, sok tudnivalót tartalmazó túraleírást és egy lefűzhető genotermben színes térképet adtak. Ez nagyon jó volt, mert így később nem áztak el a papírok. Nem kellett előre eldönteni, hogy melyik távra megyek, azt mondták, elég majd az 5. EP-nél, és a pecsétekből látni fogják, ki mennyit ment. Ez így nagyon tetszett, mert nem akartam nagyon megázni, és az időtől tettem függővé a távot. A faluból kiérve egy kellemes emelkedő után hamar felértem a Závozi kilátóhelyre, ahonnan csodálatos a kilátás, az első EP is itt volt, megkaptam a pecsétet és már mentem is tovább.
A Kun-rétnél már egy kicsit esett az eső, de csak azért sem vettem fel az esőkabátot :-)
Kámor felé egy keskeny ösvényen haladtunk, ahol egy idős bácsi tempójához kellett igazodnunk, mert előzni a szúrós, csalános részen nehézkes volt. A zsírkrétáért való sorba állást követően lefelé indultam, és elkezdett erősen esni az eső, de szerencsére a fák még felfogták. Mire a 4. EP-hez értem elállt az eső. De hamarosan újra rákezdett. Az 5. EP-nél, Pénzásásnál el kellett dönteni, hogy 20 vagy 30. Ekkor nagyon rákezdett. Többen mondták: esőkabát, de én nem akartam :-) Végül 20 km mellett döntöttem, hátha nem ázok el annyira és a kék jelzésen elindultam Diósjenő felé. Persze nem sikerült esőkabát nélkül beérnem, így mehettem volna akár 30 km-t is, az eső ellenére is szép túra volt...

/2009.06.20./

eM