2009. június 23.

Falasok(k) 25

Az adminisztrációt követően nekivágtunk a túrának. Az idő kicsit hűvös egy szál pólóban, de gondoltam majd felfelé nem fogok fázni :-) Sütött a nap és egy kicsit fújdogált a szél is, jó túrázós időnk volt. A túra nagy része ismerős volt, nem is olyan régen a Buda 30-on épp ellentétes irányból jöttünk. Egy rövid szakasz után már meg is érkeztünk az első ellenőrző ponthoz, mint kiderült, ez csak azért volt, hogy ne tévedjen el senki már rögtön az elején. Ezt követően csúszós, meredek szakaszon mentünk lefelé, de hamarosan már kapaszkodtunk is felfelé a Fekete-fejre, majd elértük a Kecsek-hátnál lévő második EP-t. Gyorsan elértük a 3. pontot is, Budaligeten az ismerős úton haladtunk majd az Alsó-Jegenye-völgybe érve már tudtuk hogy közel van a rét, ahol a frissítő pont vár. Itt finom volt a kovászos uborka és a sárgabarack lekváros kenyér is, persze nem együtt a kettő :-) Kis pihenő után mentünk tovább, a Tök-hegy aljánál kaptuk meg az 5. pecsétünket, és nekivágtunk a következő 400 méternek ami a leírás szerint "kicsit" meredek. Tényleg kicsit meredek volt :-) Ezt követően kellemes úton haladtunk. A következő pont az Újlaki hegy volt, aminek az elérését a bokros részen lévő szalagoknak kellett volna segíteniük, de szalagok nem voltak. Azért a pontot sikerült elérni, igaz, a másik irányból, de ez nem változtat a lényeg, megkaptuk a pecsétünket és a csokinkat és mehettünk tovább. Hamarosan a libanoni cédrushoz értünk, megnéztük, elolvastuk, lefényképeztük és a jól szalagozott úton visszajutottunk a Széjuhásznéhoz.

Átvettük az oklevelet, a kitűző majd postán jön (remélem tényleg jön) és elmentünk egyet fagyizni.