2012. február 27.

Kuba III.

8.nap: Trinidad: Délelőtt várost néztünk Trinidadban, kellemes hangulatos kisváros, a macskaköves utcáival és a hatalmas ablakrácsokkal ez is másabb mint a többi... Ittunk frissen préselt cukornád levet, benéztünk egy könyvtárba, egy olyan boltba, ahol a jegyre kapható dolgokat lehet átvenni, Canchanchara-t ittunk egy bárban, shoppingoltunk és bámészkodva néztük a helyieket. Megebédeltünk és utána visszamentünk a szállásra, és a tengerparton heverészve töltöttük a nap hátralévő részét vacsoráig.
Vacsora után ismét visszatértünk Trinidadba, hogy megnézzük milyen ott az éjszakai élet.

9. nap: túra a Topas de Collantes hegységbe: Nagy teherautókra szálltunk, azokkal egy jó félórás többnyire felfelé kapaszkodás után értük el a parkolót ahonnan a túraösvény indult, ami a Salto del Caburni vízeséshez vezetett. Útközben szedtünk pár szem kávét, meg is kóstoltuk, csak a külsejének van egy kis édeskés íze, a jellegzetes kávé íz és aroma csak a pörkölést követően érezhető.
A túra után Playa Giront vettük célba, ahol az éjszakát töltöttük.

10. nap: Laguna des Tesoro: Egy mocsaras, lápos részen  egy rekonstruált indián falut néztünk meg, ahová motorcsónakokkal jutottunk el. Majd egy krokodil farmot is megnéztünk, ahol más őshonos állatokat is láthattunk.
És a krokodil húst is meg lehetett kóstolni. Arra számítottam, hogy olyasmi lesz, mint a vörös tonhal húsa, de könnyű halhúsa van, csak egy kicsit mocsárízű :-)
Ezt követően Havanna érintésével, ahol a külvárosban sétáltunk egy kicsit, a híres Vinales-völgy felé indultunk, ami nagyon messze van Havannától. Azért útközben, az autópályán tapasztaltunk néhány érdekes dolgot: pl. az autópályán rendezik az ügető versenyeket, és ha a helyzet megköveteli, akkor bizony a lovaskocsik szembe jönnek a forgalommal, útszéli pihenőt csak az egyik oldalra építenek, ha kicsit későn döntjük el, hogy ott megállunk, nincs semmi gond, a buszunk megáll, egy kicsit visszatolat, a jobb szélre lehúzódva leáll, mi leszállunk és átmegyünk a túloldalon lévő egységbe... :-) Későn érkeztünk meg a nagyon szép helyen lévő szállásunkra.

11. nap: Vinales-völgy: reggeli után csónakázni mentünk egy közeli barlangba, majd egy rövid lovas túrára indultunk a mogoték vidékén a dohány földek között. A lovaglást az elmaradhatatlan koktélozás követte, ekkora már tudtuk, hogy Kubában mindenhol folyik a rum, itt úgy kaptunk koktélt, hogy be volt keverve az alap, és a pohár mellé tette egy rumos üveget, hogy mindenki annyit töltsön, amennyit jónak lát...
Ebéd után egy dohányföldet látogattunk meg, ahol láttuk a még élő növényt, a száradó dohányleveleket a szárítóban és azt is, hogy hogyan készül a szivar.

12-13. nap: Maria la Gorda: fehérhomokos tengerpart, 24-26 fokos tenger, napsütés, pálmafák, kék ég - és mindez januárban! :-) 2 nap pihenés, snorkelezés, sétálás, napozás, evés-ivás...

14. nap: Pinar del Rio és Havanna: Havanna felé vettük az irányt, de útközben megálltunk Pinar del Rióban, ahol megnéztük a helyi szivargyárban, hogy hogyan készítik kézzel a híres kubai szivarokat. Egy nagy teremben egy sorban öten ülnek egymás mellett kb. 20 sorban, ahol a munkások, egészen fiataltól az idősekig  pillanatok alatt a dohánylevelekből formás szivarokat sodornak, amit aztán jó pénzért lehet megvenni a helyi shopban vagy szerte a világban...
Késő délután érkeztünk meg Havannába, ahol az utolsó kubai este következett, ezért már jó előre infót gyűjtöttünk, hogy hová érdemes menni, ami nem a turistáknak való hely, hanem helyibb. A szállodánk közelében volt is egy ilyen hely, ahol jó zene volt, de a koktél nem volt annyira jó, mint a Floridítában, így oda is átnéztünk ;-)

15. nap: Havanna: az utolsó kubai napunk.
Már előre megbeszéltünk, hogy mi minden szeretnénk ezen a napon csinálni: így régi amerikai autóval elmentünk a temetőbe, ahol nézelődtünk egy félórát, onnan cocotaxival jöttünk vissza a városba, hogy azt is kipróbáljuk, majd gyalog elmentünk a pályaudvarra, útközben nézelődtünk a piacon (itt sem volt hűtő) és a mellékutcákban, ahol általában nem járnak turisták, aztán megebédeltünk, nézelődtünk, koktéloztunk, beszereztünk néhány üveg rumot, majd délután visszamentünk a szállodába, ahol összeszedtük a bőröndöket és még mindig rövid nadrágban és szandálban elindultunk a repülő térre...