2012. február 27.

Kuba II.

4. nap: Bayamo, Sierra Meastra: Santiago de Cuba-ból hosszú buszozás után a Sierra Meastra felé indultunk, Bayamon keresztül, ahol egy Mojito mellett táncolni tanultunk, helyi zenét élőzenét hallgattunk, majd rövid városnéző sétára indultunk.
Délután érkeztünk meg a Sierra Meastra  lábához, ahol a szállás elfoglalása után felfedeztük a környéket. A falun végig sétálva láttuk milyen a falusi orvosi rendelő, az iskola, a videotéka, milyenek a vidéki házak. Az egyik ház helyi bárként üzemelt, ahová bementünk egy-egy koktélra, mert addigra már nagyon belejöttük a koktélozásba :-) Itt be lehetett lesni a házba is, ami nagyon egyszerűen volt berendezve, de az elmaradhatatlan hintaszékek ott álltak a tévé előtt. A koktélhoz kaptunk helyi sós mogyorót, ami más, mint amit nálunk kapni lehet, és pörkölt kávét is ajánlgattak megvételre.
A koktélozást aztán a szálláson folytattuk...

5. nap: túra: Terepjárókkal vittek fel minket Kuba legmeredekebb, 40%-os lejtőjű útján, az Alto del Naranjo nevű kilátópontig, 1.000 méter magasra. Igazi trópusi őserdőben túráztunk a Felhőszínház nevű kilátó ponthoz. Útközben rengeteg olyan növénnyel találkoztunk, amit mi itthon cserépben, a szobában nevelgetünk, ott pedig mint a gaz burjánzik. Láttunk orchideákat, páfrányfákat, tillandsiákat, szedtünk mandarint a fákról és hatalmas banánoson túráztunk keresztül. Ahol a sűrű növényzet kilátást engedett, ott nagyon szép látványban volt részünk.

6. nap: túra: Megint terepjárókkal mentünk az Alto del Naranjo pontig, onnan viszont az előző napival ellentétes irányba indultunk, hogy a Comandancia de la Plata-hoz jussunk, ami Castro főhadiszállása volt, ahonnan a forradalmat készítette elő és irányította. Itt megnéztük Castro házát, a kórházat, a megmaradt eszközökkel és a többi épületet. Visszafelé a közeli faluban kávéztunk / teáztunk, aztán visszagyalogoltunk a kilátó ponthoz, ahonnan indultunk délelőtt, onnan pedig terepjárókkal mentünk vissza a szálláshoz, ahol buszra szálltunk és a következő város, Camagüey felé indultunk. Hosszabb buszozás után érkeztünk meg, a wellcome koktél után elfoglaltuk szobáinkat, megvacsoráztunk és egy esti sétára indultunk. Mindenfelé a városban sokan voltak az utcán, nagy élet volt annak ellenére, hogy már elég későn volt.

7. nap: Camagüey: A városnézést kényelmesen, a kanyargós utcákon az egyik látnivalótól a másikig riksán közlekedve oldottuk meg. A házak vidám színekre vannak festve, az utcák keskenyek, kacskaringósak, nagyon hangulatosak. Van egy tér, ahol helyi emberekről mintázott szobrok vannak :-) Nekem nagyon tetszett ez a város.

És itt elmentünk a piacra is. Nagyon komoly volt. A húsos rész különösen. Sehol egy hűtő, viszont rengeteg a légy. Sokféle gyökérzöldséget árulnak, banánból is sokféle volt, volt persze papaya, zöld és száraz bab, saláta, sokféle fűszer is. Láttam halat is, egy darabot :-) nagyot, persze hűtés nélkül. A bátrabbak itt a piacon ettek valami pizzafélét, én inkább kihagytam.

A piacozás után buszra szálltunk és Playa Ancón felé indultunk, de útközben megálltunk egy cukornádültetvény Manaca Iznaga központjában, ahol fel lehetett mászni a toronyba, ahonnan figyelték az ültetvényeken zajló munkát.

Már sötét volt, amikor megérkeztünk a szállásra Playa Ancón-ba, de még lementünk a partra egy esti pancsolásra, és megállapítottuk, hogy januárban a tengerben pancsolni jó :-)