2012. február 24.

Kuba I.

Sok helyen jártunk az év folyamán külföldön és belföldön egyaránt, de úgy gondoltuk, hogy egy komolyabb utazást is be kéne iktatni. Felmerült több lehetőség is, annak megfelelően ki hova vágyik. Egyik fontos érv a választásnál az volt, hogy télen nyaralni jó :-) És akkor már valahogy hamar eldőlt: menjünk Kubába! De ne csak a tengerparton lógatni a lábunkat, mert arra azért hamar ráununk, hanem egy körutazásra...
Ahogy közeledett az utazás időpontja nézegettük az időjárási oldalakat és hát igen jó időt, 28-30 fokot mutatott, így  januárban valóban nyaralni mentünk :-)

1. nap: Utazás: Párizson keresztül repültünk Havannába, ahová késő délután érkeztünk meg. A szállodai szoba elfoglalása és a vacsora után még mentünk egy ismerkedő kört a városban a Malecon érintésével. Kellemes nyáresti idő volt, az első benyomásokkal még nem nagyon tudtunk mit kezdeni...

2. nap: Havanna: miután a szálloda tetőteraszán megreggeliztünk, városnézésre indutunk Havannában. A Plaza de le Revolución-on kezdtünk, aztán hamar néhány nap mulva , hogy Forradalom tere minden városban, José Marti emlékmű pedig mindenhol és mindenből, a márványtól a förccsöntött műanyagig mindenből van. Na, és persze Che Guevara sem csak a turistáknak szánt pólókról néz le ránk, hanem mindenhol, de tényleg mindenhol ott, pl. az óvodában is figyeli a kicsiket :-) És persze Castroékkal is mindenhol találkozhatunk. Az itteni emlékmű 138,5 m magas, 17 méteres márvány J. Marti szoborral.
Jártunk Havanna legrégebbi terén a Plaza de Armas-n, ahol könyveket, régiségeket, és forradalmi ereklyéket árulnak, sétáltunk a híres Mercaderes utcán.

Egy szép óvárosi tér éttermében ebédeltünk, ahonnan szép kilátás nyílt a térre, és ahol élőzene volt. Hamarosan azt is megtapasztaltuk, hogy minden étteremben, bárban 3-5 fős zenekarok játszanak.
Jártunk egy rum üzemben, ahol kóstolhattunk is különféle rumokat, benéztünk egy-egy helyi pesoért árusító üzletbe, ahol szinte nem volt semmi, ami volt, az pedig szinte haszontalan holmi volt.
A Parque Histórico Militar Moor-Cabana oldaláról visszanéztünk Havannára, ellátogattunk a híres Granma hajóhoz, és a Capitoliumhoz.
Este még sétáltunk egy kicsit a városban, majd beültünk a híres El Floridita bárba, ahová Hamingway is járt, és ahol a város legjobb Daiquiri-jét csinálják.
Ja, és egész nap rengeteg régi amerikai autót láttunk, rozogákat jó sokat, de néhány valóban szépet is. El is határoztuk, hogy megyünk majd egy kört egy ilyen kocsival.

3. nap: Santiago de Cuba: Havannából Santioago de Cuba-a repültünk, ami Kuba második legnagyobb városa, bár Havanna lakosságának kevesebb mint ötöde él itt, természetesen itt is van hatalmas Forradalom tere, óriási emlékművel, de a város régi része kifejezetten kellemes, a sok színes házzal, mint szinte mindenhol, itt is vannak szépen felújított, karbantartott épületek, de sajnos sok a leromlott állapotban lévő, nagyon szép, régi épület. Itt áll Kuba legrégebbi, 1522 óta álló épülete is, a Casa de Diego Velázquez.
Nagyon érdekes, hogy a viszonylag szűk utcákban szinte mindenhol volt villamos sín, vagy a régi sínek maradéka látható volt. Villamost viszont nem láttunk sehol.
Kora délután volt, amikor lesétáltunk a part közelében fekvő vasútállomáshoz, de az zárva volt, azt mondták, hogy ma már nem megy több vonat, majd holnap :-) Így visszasétáltunk a központba, ahol beültünk egy koktélra :-)
Délután elfoglaltuk a szállást, este pedig megnéztük milyen egy igazi utcabál Kubában. 50-100 méterenként szól valamilyen zene, ott a közelben az emberek táncolnak, ha ráunnak, akkor odébb állnak és keresnek számukra tetsző zenét és újra ropni kezdik. És nagyon tudnak táncolni!