2009. október 9.

Pieninek

A Pizolit Barlangkutató Sportegyesült szervezésében mentünk túrázni. Pénteken késő este érkeztünk meg a szállásunkra, a Chata Pieniny turistaházba, ahol nagyon hideg volt.
Másnap reggel is hűvös volt még, amikor túrázni indultunk, de sütött a nap és úgy nézett ki, hogy szép idő lesz. Rövid séta után csónakokkal átkeltünk a Dunajecen, majd elindultunk meredeken felfelé. Több kilátópontról is megcsodálhattuk a Dunajec kanyargós völgyét, a legmagasabb pont a Try Korony (982 m) volt, ahonnan Cerveny Klastorba mentünk le. A híd előtt néhányan sajtot vettünk, majd átkeltünk a hídon és tutajokba szálltunk. A tutajos útközben elmondta, hogy melyik sziklát minek kell(ene) látni, melyiknek mi a története, legendája. És közben viszontláttuk azokat a pontokat, ahonnan napközben lenéztünk az alattunk kanyargó folyóra. Közben a nap lement, hűvös lett, mindenünket magunkra vettünk, és gyönyörködtünk a tájban. Több mint egy órányi tutajozás után kikötöttünk, közel a szálláshoz, ahonnan pár perc alatt visszasétáltunk a szállásunkra.
Másnap reggel Ólublóba mentünk, ahol megnéztük a várat és skanzent, majd nem sokkal dél után hazaindultunk. Útközben a szokásos zólyomi csárdában ebédeltünk meg, ahol én szokás szerint sztrapacskát ettem :-)