2009. október 23.

Budai Kilátók

Reménykedtünk, hogy jó idő lesz, de azért bekerült az esőkabát a hátizsákba, és hűvös is volt, ráadásul míg a buszhoz sétáltunk, a Moszkva téren esett néhány csepp eső. BKV-val mentünk a Normafáig (azt hittem nem jól hallok, amikor azt mondta a pénztáros, hogy a 6db buszjegy 1.800,- Ft. Lehet olcsóbb lett volna két kocsival intézni a dolgot? Asszem nem véletlenül szeretem a körtúrákat ;-) ), ahol már sokan töltögették a nevezési lapot. Mi is beálltunk a sorba, közben megállapítottam, hogy jobb lett volna, ha itt végződik a túra, mert a végén igen jó lenne a rétes, amiből most csak 1-et ettünk meg ketten. És hozzá persze egy forralt bort is, de csak azért mert nagyon jó illata volt ;-) Nevezés után még megnézegettük a Cartográfia térképeit és könyveit, majd elindultunk az Erzsébet-kilátó felé. Szokás szerint az első pontig megint csak nagyon kényelmesen sétáltunk. A kilátónál megkaptuk a pecsétünket, majd felmentünk a tetejére néhány fotót csinálni. Kicsit gyorsítottunk és hamarosan elértük a a Kaán Károly kilátót, ahonnan pecsét és fotó után már indultunk is tovább. Innen hamar eljutottunk a Kis-Hárs-hegyre már igen jó tempóban. Ezt követően egy mozgó pontőrrel találkoztunk. A Feketefej EP-nél a pecsét mellé csokit is kaptunk. A Vörös-pocsolya EP után nem sokkal, ahogy fotóztam és közben mentem is és nem is néztem valahogy beleakadtam egy bokorba, ami jól összekaszabolta a kezem. Először csak fájt egy kicsit, de egy idő után már lüktetett az egyik helyen. Ekkor vettem észre, hogy egy tüske beleállt az ujjamba. Útszéli műtét során megszabadultam tőle és már nyavalygás nélkül haladtunk tovább. A Tarnai-pihenőnél hosszabb pihenőt tartottunk, ülve megettünk a szendvicsünket és nézelődtünk egy kicsit. Innen hamar elértük a Csergezán-kilátót, ahol én még sosem jártam, és igen nagyon tetszett. Ezért fel is mentem a tetejére és körbefotóztam :-) Innen már csak a célig kellett eljutni, időbel jól álltunk, de egy kicsit (nem csak mi) elbizonytalanodtunk az egyik helyen, de viszonylag hamar rátaláltunk a helyes útra és hamarosan beértünk Nagykovácsiba, ahol megkaptuk az utolsó pecsétünket is, választhattunk kitűző és bögre között, és egy "kajajegyet", amivel 3féle tészta közül választhattunk. Ez nagyon tetszett :-) Benyomtuk a tésztát, és vissza békávéztunk a Moszkva térre.

eM

Táv: 23km
Szint: 7 óra
Szintidő: 700m

/2009.10.10./