2009. szeptember 25.

Szobi Szuszogós gyalogtúra

Korán kelés után, megvizsgáltam az időjárást. Hűvös is volt, esőre is állt, de túrázni jó volt. Így hát elindultunk. Több mint 1,5 órát kellett autózni Szobig. Gyorsan lezajlott a nevezést és neki is vághattunk a laza túrának. A kék jelezést követve hamar kiértünk a faluból. Az út szélén nagyon sok finomság volt, kicsit le is álltam csipegetni. Közben sötét felhők jöttek és dörögni kezdett. Hamarosan eleredt az eső. Az első EP-nál egy idős néni fogadott minket, tartotta az esernyőjét, a kezembe nyomott egy filcet és mondta hogy segítsek neki, csináljak a négyzetbe "három sarkot". Hát nem értettem mit akar. Kértem, hogy segítsen, mutassa már meg legyen szíves, hogy mi az a három sarok. És akkor az ujjával egy háromszöget rajzolt a papíromra :-) Követtem az útmutatást, berajzoltam a "három sarkot". Közben megkérdeztük, hogy merre tovább. Válasz: arra, a sok színes kabátos után. Nem láttunk egyet se :-) Aszfalton haladtunk tovább, hamarosan elállt az eső, kisütött a nap és megszáradtunk. Közel volt a 2. EP, ott répás bélyegzőlenyomatatot kaptunk a papírra és rövid iránymutatás után haladtunk tovább a jelzetlen dózerúton. Napraforgó tanösvény mellett kellett volna elhaladnunk, de nem sikerült. Vagyis eltévedtünk. De beértünk Zebegénybe, és "forgalommal szemben" ugyan, de meglett a 3. EP is. Ott megnyugtattak minket, hogy nem az egyetlenek vagyunk és sokkal érdekesebb irányokból és helyekről is kerültek már elő túratársak :-) Ekkor már megint esett. A 12-es főútra leérve már aznap sokadszorra megint keveregtünk ott egy kicsit, hátha sikerül valahogy a bringa úton és nem a nagy forgalomban visszajutnunk Szobra. De nem találtuk. Mire beértünk Szobra, megint megszáradtunk.
Túra után a váci Desszert Szalonban ettünk egy-egy szépséget ;-)

eM

/2009.08.29./

Táv: 19,7 km
Szint: 280 m

Idén ez volt a 3. Zöld Gömbös túrám, az ő szervezésükben tekertük körbe a Tisza-tavat (akkor még nem volt blog, de egy bejegyzés megérne) és a Fertő-tavat is, és mind a három alkalommal eláztam...