2009. augusztus 17.

Lengyel-Tátra: Gáspár-csúcs

A Pizolit Barlangkutató Sportegyesület szervezésében mentünk a Lengyel-Tátrába túrázni. Pénteken este megérkeztünk a zakopanei szállásunkra, ahonnan másnap reggel Kuznice-be indultuk, ami a túra kiinduló pontja volt. Az időjósok nem kecsegtettek igazán jó idővel, ezért a hátizsákba bekerült némi melegebb ruha és esőkabát is a szendvicsek mellé. Az első kilométereket nagyon kellemes, túrázásra pont megfelelő időben tettük meg, sok pihenővel, kényelmesen haladva, miközben beszélgettünk és gyönyörködtünk a tájban. De gyülekezni kezdtek a felhők, várható volt, hogy az előre jósolt eső megérkezik. Elértük a Gáspár-csúcsot / Kasprowy-t (1.987 m) majd a menedékházban pihentünk, ettünk, ittunk. Közben kint eleredt az eső, de néhány perc múlva elállt és kisütött a nap. Néhány úgy döntöttek, hogy nem gyalog mennek le a hegyről, hanem a fel- ez esetben levonóval :-)
A többiek pedig nekivágtak a gerincnek, hogy a Bistra-völgyön keresztül visszajussanak Kuznice-be. Először csak a szél élénkült meg ahogy haladtunk lefelé, majd elkezdett esni az eső is. Ekkor próbáltam gyorsan felvenni az esőkabátom, ami a nagy szélben nem volt könnyű, próbáltam a hátizsákomra is rárakni az esőkabátját, de a szél állandóan elfújta, közben a szél miatt egyre erősebben csapodott nekem a jég. Kifejezetten fájt. A rossz idő lekergetett minket a hegyről, visszafordultunk és mi is levonóval mentünk le. Persze, ahogy ez lenni szokott, közben elállt az eső és a szél is, de ezt nem tudhattuk előre...